RENGINIŲ KALENDORIUS
RENGINIŲ KATEGORIJOS
RENGINIŲ ARCHYVAS
RENGINIŲ STATISTIKA
Anykščių kultūros centras ▶
A. Baranausko a. 2, LT-29132 Anykščiai
A. Baranausko a. 2, LT-29132 Anykščiai
2016 m. liepos 27 d. - 17:00
Kaina €
Renginys vyko prieš 3053 d.
Kaina €
Renginys vyko prieš 3053 d.
Nuotraukų: 0
Videoklipų: 0
Liepos mėnesio paroda Anykščių kultūros centre!
Forma ir spalva Anykščiuose
Gintaris Juozas Česiūnas šį mėnesį 27 dieną 17 val. Atidaro savo įvairiapusės kūrybos parodą Anykščių kultūros centre.
Skulptoriaus kūryba susideda iš įvairių tipų ir stilistikos bei medžiagų skulptūrų ir tapybos. Skulptūrų yra kelios stambios grupės - tai portretai, žmonių ir animalistinės figūros , suvenyrai arba atminimo dovanos, dekoratyviniai ir monumentalūs skulptūriniai kūriniai. Visos išvardintos sritys charakteringai atspindi dailininką, turintį savą stilių, braižą, rodantį aukštą profesionalumo lygį, meistriškai darniai pritaikantį savo kūrinį aplinkoje pagal jo estetinę ar funkcinę paskirtį. Kurdamas portretus, biustus iš akmens ar medžio autorius be jokių sunkumų atskleidžia charakteringus ir išvaizdai būdingus bruožus nepriklausomai nuo portretuojamo amžiaus. Skulptorius puikiai valdo bet kokią skulptūrai tinkamą medžiagą, atskleidžia jos plastines galimybes ir daro tiesiog stebuklus derindamas tas medžiagas - medį , akmenį ir metalą tarpusavyje. Akmeninis kūrinys išgautas šlifavimo, poliravimo, skaptavimo ar kitų būdu suteikia tam akmeniui lengvumo, o tai jau yra optinė apgaulė. Akmuo nebe akmuo, o raištis, dirželis ar medicininis bintas. Gintaris Juozas Česiūnas puikiai įvaldęs formos plastiką, taikliai panaudoja medžiagos faktūros paviršių, ir gerai jaučia erdvę, kurioje “nutūps” jo kūrinys.
Didelę dalį savo kūrybinio laiko menininkas atiduoda interjero bei eksterjero skulptūrinės paskirties kūriniams. Tiesiog be pabaigos galima stebėtis naujumu ir originalumu, bet kartu visišku paprastumu meniškais pirties akmenėliais, rūbų kabyklomis, židiniais, lauko suoliukais, supynėmis, barais, lentynomis ir kitais namų ar biuro baldais. Tai labai saviti dailininko sprendimai , patogūs funkcionalumu ir nepaprastai gražia ir išraiškinga savo forma. Visiems tiems dalykams menininkasv - dizaineris paprasčiausiai pasinaudoja gamtos formomis, jos muzikiniu ritmiškumu, kuris suteikia kūriniui ir statiką ir dinamiką vienu metu. Parodoje pateiktos skulptūros labai darniai kūrinio kompozicijoje susigyvena plastika su griežta forma. Skulptūriniai dekoratyviniai, kamerinio pobūdžio akcentai ir taip vadinami “suvenyrai”, dovanos, skirtos eksterjerui ir interjerui puošti ar pritaikyti funcionaliam tarnavimui sukurti iš pačių įvairiausių medžiagų. Česiūnui nėra neįveikiamos medžiagos, kuri nesuskambėtų jo kūrinyje kaip instrumentas virtuoso rankose. Autoriaus mėgstamiausios įvairiausiai išraitytos formos , kurios jam tiesiog padiktuoja kūrinio sumanymą. Netikėtoje riedulio formoje jis jau mato savo kūrinį, belieka tik atmesti iš medžiagos tai, kas nereikalinga. Kartais net sunku nustatyti, kas pirmiau atsiranda– idėja, jos sprendimas ar forma. Kūriniai sunkūs ir lengvi, plastiški, vingrūs, persipynę, aptakių , apvalių, aštrių ir kitokių formų suteikia žiūrinčiam daug paslapties ir asociatyvumo, nes simbolika abstrakčiame kūrinyje turi daug informatyvumo. Tas taikomasis kūrybinis lobynas, būdamas meistriškas gamtos grožio pritaikymas yra nepaprastai įtikinamas, niekaip nepataikaujantis neišlavintam skoniui.
Gintario Juozo Česiūno tapyba taip pat įdomi savo novatoriškumu ir retai naudojama tapymo technika. Tikrai nedažnai pamatysime tapybą emaliniais dažais ant drobės. Emaliniai dažai dar ilgiau džiūsta negu aliejiniai ir rezultato tikrai labai ilgai tenka laukti. Paklaustas, kodėl būtent emaliniais, o ne aliejiniais ar akriliniais dažais tapo, autorius atsakė, kad emalės nereikia skiesti, naudoti jokių skiediklių, o dažas liejasi laisvai, yra blizgus ir jautrus šviesai. Tai esą pats džiaugsmingiausias poilsis po fiziškai sunkaus darbo prie skulptūrų. Būnant ir kuriant stiprioje, kietoje medžiagoje atokvėpio valandėlėmis prie drobės galima jausmingai atsiduoti spalviniams eksperimentams. Tai priešingybė, tiesiog opozicija akmeniui. Tapybos darbuose neatsispindi konkretūs motyvai, išskyrus keletą portretų, bet spalvos apvaldymas, kartu su atsitiktiniais deriniais yra svarbus kūrybinis procesas, kuriant dekoratyvią drobę interjerui papuošti.
Trumpai apie autorių. Gimė 1959 m. Kaune. Profesorius. Dailininkų sąjungos narys. Ilgametis meninio projektavimo katedros vedėjas, dizaineris, skulptorius ir tapytojas. Dabar jau laisvas menininkas, gyvena ir kuria Kaune.
Paroda tęsis iki rugpjūčio pabaigos.
Birutė Liškauskienė
Forma ir spalva Anykščiuose
Gintaris Juozas Česiūnas šį mėnesį 27 dieną 17 val. Atidaro savo įvairiapusės kūrybos parodą Anykščių kultūros centre.
Skulptoriaus kūryba susideda iš įvairių tipų ir stilistikos bei medžiagų skulptūrų ir tapybos. Skulptūrų yra kelios stambios grupės - tai portretai, žmonių ir animalistinės figūros , suvenyrai arba atminimo dovanos, dekoratyviniai ir monumentalūs skulptūriniai kūriniai. Visos išvardintos sritys charakteringai atspindi dailininką, turintį savą stilių, braižą, rodantį aukštą profesionalumo lygį, meistriškai darniai pritaikantį savo kūrinį aplinkoje pagal jo estetinę ar funkcinę paskirtį. Kurdamas portretus, biustus iš akmens ar medžio autorius be jokių sunkumų atskleidžia charakteringus ir išvaizdai būdingus bruožus nepriklausomai nuo portretuojamo amžiaus. Skulptorius puikiai valdo bet kokią skulptūrai tinkamą medžiagą, atskleidžia jos plastines galimybes ir daro tiesiog stebuklus derindamas tas medžiagas - medį , akmenį ir metalą tarpusavyje. Akmeninis kūrinys išgautas šlifavimo, poliravimo, skaptavimo ar kitų būdu suteikia tam akmeniui lengvumo, o tai jau yra optinė apgaulė. Akmuo nebe akmuo, o raištis, dirželis ar medicininis bintas. Gintaris Juozas Česiūnas puikiai įvaldęs formos plastiką, taikliai panaudoja medžiagos faktūros paviršių, ir gerai jaučia erdvę, kurioje “nutūps” jo kūrinys.
Didelę dalį savo kūrybinio laiko menininkas atiduoda interjero bei eksterjero skulptūrinės paskirties kūriniams. Tiesiog be pabaigos galima stebėtis naujumu ir originalumu, bet kartu visišku paprastumu meniškais pirties akmenėliais, rūbų kabyklomis, židiniais, lauko suoliukais, supynėmis, barais, lentynomis ir kitais namų ar biuro baldais. Tai labai saviti dailininko sprendimai , patogūs funkcionalumu ir nepaprastai gražia ir išraiškinga savo forma. Visiems tiems dalykams menininkasv - dizaineris paprasčiausiai pasinaudoja gamtos formomis, jos muzikiniu ritmiškumu, kuris suteikia kūriniui ir statiką ir dinamiką vienu metu. Parodoje pateiktos skulptūros labai darniai kūrinio kompozicijoje susigyvena plastika su griežta forma. Skulptūriniai dekoratyviniai, kamerinio pobūdžio akcentai ir taip vadinami “suvenyrai”, dovanos, skirtos eksterjerui ir interjerui puošti ar pritaikyti funcionaliam tarnavimui sukurti iš pačių įvairiausių medžiagų. Česiūnui nėra neįveikiamos medžiagos, kuri nesuskambėtų jo kūrinyje kaip instrumentas virtuoso rankose. Autoriaus mėgstamiausios įvairiausiai išraitytos formos , kurios jam tiesiog padiktuoja kūrinio sumanymą. Netikėtoje riedulio formoje jis jau mato savo kūrinį, belieka tik atmesti iš medžiagos tai, kas nereikalinga. Kartais net sunku nustatyti, kas pirmiau atsiranda– idėja, jos sprendimas ar forma. Kūriniai sunkūs ir lengvi, plastiški, vingrūs, persipynę, aptakių , apvalių, aštrių ir kitokių formų suteikia žiūrinčiam daug paslapties ir asociatyvumo, nes simbolika abstrakčiame kūrinyje turi daug informatyvumo. Tas taikomasis kūrybinis lobynas, būdamas meistriškas gamtos grožio pritaikymas yra nepaprastai įtikinamas, niekaip nepataikaujantis neišlavintam skoniui.
Gintario Juozo Česiūno tapyba taip pat įdomi savo novatoriškumu ir retai naudojama tapymo technika. Tikrai nedažnai pamatysime tapybą emaliniais dažais ant drobės. Emaliniai dažai dar ilgiau džiūsta negu aliejiniai ir rezultato tikrai labai ilgai tenka laukti. Paklaustas, kodėl būtent emaliniais, o ne aliejiniais ar akriliniais dažais tapo, autorius atsakė, kad emalės nereikia skiesti, naudoti jokių skiediklių, o dažas liejasi laisvai, yra blizgus ir jautrus šviesai. Tai esą pats džiaugsmingiausias poilsis po fiziškai sunkaus darbo prie skulptūrų. Būnant ir kuriant stiprioje, kietoje medžiagoje atokvėpio valandėlėmis prie drobės galima jausmingai atsiduoti spalviniams eksperimentams. Tai priešingybė, tiesiog opozicija akmeniui. Tapybos darbuose neatsispindi konkretūs motyvai, išskyrus keletą portretų, bet spalvos apvaldymas, kartu su atsitiktiniais deriniais yra svarbus kūrybinis procesas, kuriant dekoratyvią drobę interjerui papuošti.
Trumpai apie autorių. Gimė 1959 m. Kaune. Profesorius. Dailininkų sąjungos narys. Ilgametis meninio projektavimo katedros vedėjas, dizaineris, skulptorius ir tapytojas. Dabar jau laisvas menininkas, gyvena ir kuria Kaune.
Paroda tęsis iki rugpjūčio pabaigos.
Birutė Liškauskienė
NAUJAUSI KOMENTARAI / APŽVALGOS
KOMENTARŲ NĖRA
Rašyti komentarus ir apžvalgas gali tik registruoti vartotojai!